Αναλυτής/Προγραμματιστής

Περιγραφή

Περιγραφή επαγγέλματος

Οι αναλυτές/προγραμματιστές επιβλέπουν ολόκληρο ένα έργο και εργάζονται σε ομάδες υπό την εποπτεία ενός υπεύθυνου έργου μέχρι αυτό να ολοκληρωθεί και επικυρωθεί. Η πλειονότητα των αναλυτών και σχεδιαστών εργάζονται για χρήστες υπολογιστών. Παλαιότερα ήταν σύνηθες να πραγματοποιούνται η ανάλυση και ο σχεδιασμός μέσα σε έναν οργανισμό. Ωστόσο, ελλείψεις σε δεξιότητες υπολογιστών και τεχνολογίας πληροφοριών και η μείωση προσωπικού έχουν ανατρέψει αυτήν την τάση και πολλές εταιρείες τώρα απασχολούν εξωτερικούς συμβούλους. Κάποιοι αναλυτές/σχεδιαστές εργάζονται ως ελεύθεροι επαγγελματίες.

Η δουλειά των αναλυτών/προγραμματιστών καλύπτει επίσης την παροχή συμβουλών σε εργοδότες ή πελάτες, σχετικά με το ποια και τι είδους συστήματα να αγοράσουν. Επίσης, πρέπει να είναι πολύ καλοί στην επεξήγηση περίπλοκων θεμάτων σε μη ειδικούς - τους χρήστες υπολογιστών. Οι προκλήσεις αυτού του επαγγέλματος είναι η ανάμειξη των καθηκόντων και των απαιτούμενων δεξιοτήτων: η εφαρμογή εξειδικευμένων τεχνικών γνώσεων, η βελτίωση της αποτελεσματικότητας ενός οργανισμού, η αποτίμηση των απαιτήσεων για νέα προϊόντα των ανταγωνιζόμενων κατασκευαστών υπολογιστών. Εκτός από την εφαρμογή της τεχνογνωσίας, οι αναλυτές συστημάτων/σχεδιαστές πρέπει να έχουν και πολύ καλές δεξιότητες επικοινωνίας. Πρέπει να κάνουν αποδεκτές τις αλλαγές στην ιεραρχία και στις παραδοσιακές μεθόδους εργασίας, να οργανώνουν την επανεκπαίδευση και να αντιμετωπίζουν ακόμη και τις μειώσεις προσωπικού.

Προσωπικά χαρακτηριστικά

  • Δεξιότητες επικοινωνίας (γραπτής και προφορικής)
  • Προσαρμοστικότητα
  • Επιθυμία για συνεχή εκπαίδευση
  • Αναλυτές/σχεδιαστές συστήματος:
  • Λογική συλλογιστική
  • Γνώσεις μαθηματικών
  • Φαντασία
  • Διακριτικότητα
  • Διπλωματία
  • Ικανότητες επικοινωνίας
  • Ενδιαφέρον για το αντικείμενο
  • Δημιουργικότητα
  • Ικανότητα εξήγησης περίπλοκων διαδικασιών σε απλή γλώσσα
  • Ικανότητα να ακούν και να βλέπουν τη συνολική εικόνα της κατάστασης
  • Γνώσεις οικονομικών όρων θεωρούνται απαραίτητες
  • Δυνατότητα λογικής σκέψης
  • Επιστημονική γνώση
  • Δυνατότητα για συνεχή συγκέντρωση
  • Μεγάλη υπομονή και επιμονή
  • Προτίμηση σε συγκεντρωτική δουλειά γραφείου
  • Ικανότητες επικοινωνίας

Εκπαίδευση

  • ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ) ΠΑΝ.ΚΡΗΤΗΣ
  • ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ (ΘΕΣ/ΚΗ) ΠΑΝ.ΜΑΚΕΔ.
  • ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΑΘΗΝΑ) ΟΠΑ
  • ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) ΑΠΘ
  • ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΚΑΒΑΛΑ) ΔΙΠΑΕ
  • ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΚΑΣΤΟΡΙΑ) ΠΑΝ. ΔΥΤ. ΜΑΚ.
  • ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΚΕΡΚΥΡΑ) ΙΟΝΙΟ ΠΑΝ/ΜΙΟ
  • ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (ΠΕΙΡΑΙΑΣ) ΠΑΝ. ΠΕΙΡΑΙΑ
  • ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ (ΑΘΗΝΑ) ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ
  • ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΑΘΗΝΑ) ΕΚΠΑ
  • ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΛΑΜΙΑ) ΠΑΝ.ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
  • ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΡΙΠΟΛΗ) ΠΑΝ.ΠΕΛ/ΝΗΣΟΥ
  • ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΑΡΤΑ) ΠΑΝ.ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
  • ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΜΕ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΗ ΒΙΟΪΑΤΡΙΚΗ (ΛΑΜΙΑ) ΠΑΝ.ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
  • ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΑΙΓΑΛΕΩ) ΠΔΑ
  • ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) ΔΙΠΑΕ
  • ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ, ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΣΕΡΡΕΣ)
  • ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΑΘΗΝΑ) ΕΜΠ
  • ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ) ΑΠΘ
  • ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΠΑΤΡΑ) ΠΑΝ.ΠΑΤΡΩΝ
  • ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΒΟΛΟΣ) ΠΑΝ.ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
  • ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΞΑΝΘΗ) ΔΠΘ
  • ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΧΑΝΙΑ) ΠΟΛ/ΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
  • ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΚΟΖΑΝΗ) ΠΑΝ. ΔΥΤ. ΜΑΚ.
  • ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ (ΑΙΓΑΛΕΩ) ΠΔΑ
  • ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΠΑΤΡΑ) ΠΑΝ.ΠΕΛ/ΝΗΣΟΥ
  • ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ) ΕΛΜΕΠΑ

Σπουδές στις επιστήμες των Μαθηματικών και της Φυσικής μπορούν να αποτελέσουν αφετηρία για ενασχόληση με τον τομέα της Πληροφορικής.

Send message
Cancel